- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Липень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Липень
- 2019 Серпень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Липень
- 2020 Серпень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Липень
- 2021 Серпень
- 2021 Вересень
- 2021 Жовтень
- 2021 Листопад
- 2021 Грудень
- 2022 Січень
- 2022 Лютий
- 2022 Червень
08:48 СВІТ ПІДЛІТКА. ЗАДАЧІ, ЯКІ ВІН МАЄ ВИРІШИТИ | |
Підлітки – особлива соціально-психологічна і демографічна група, яка має свої особливості, норми, установки, специфічні форми поведінки, що формують особливу підліткову субкультуру. Почуття приналежності до «підліткової» спільноти і визначеної групи всередині цієї спільноти, що часто відрізняється не тільки інтересами і формами проведення дозвілля, а й одягом, мовою, має важливе значення для розвитку особистості підлітка, впливаючи на його норми і цінності. Світ підлітка складний, багатоаспектний. Окрім того, що в ньому потрібно вміти орієнтуватися (маючи зовсім небагато життєвого досвіду!), підлітку важливо своєчасно впоратися з вирішенням наступних задач вікового розвитку:
Вісім задач підліткового життя створюють чітку послідовність. І не дивно. Навички, здобуті при вирішенні попередньої задачі, знадобляться для вирішення наступної. Результатами вирішення всіх задач юності є настання зрілості. Якщо людині це не вдалося, вона буде завжди відчувати відповідні ускладнення, складнощі в стосунках з оточуючими. У чому конкретно полягає вирішення вищезгаданих задач? Прийняття власної зовнішності. У підлітковому віці людині притаманно занадто перейматися з приводу своїх фізичних даних. То зріст дуже маленький, то навпаки, занадто високий, то маса тіла недосконала. Підлітку необхідно прийняти свій вигляд та зміни, що відбуваються в організмі, а також навчитися доглядати своє тіло й ефективно володіти ним під час занять спортом, виконання фізичної роботи, відпочинку. Формування нових та більш зрілих стосунків. Дитячі дружба та інтереси між однолітками однієї статі у підлітковому віці змінюються на різностатеву дружбу. Якщо хлопці все ще штовхають дівчат, демонструють «дитячу» поведінку, значить, вони не набувають належного психоемоційного розвитку. Час навчатися мистецтву спілкування й поведінки з представниками протилежної статі. А також правильно обирати коло свого спілкування. Прийняття соціально-сексуальної ролі. Який вигляд має чоловік, а який – жінка? Як вони мають поводитись? Ким мають стати у житті? Підлітку потрібно навчитися більш виважених стосунків з однолітками. Подумати про те, що являє собою чоловіча або жіноча роль у родині. Подумати про себе в цій ролі. Про найважливіші життєві компетенції, які є необхідними для нього в подальшому житті, тому їх потрібно здобувати. Формування стосунків, вільних від емоційної залежності. Підліток має бути здатним формувати стосунки, засновані на взаєморозумінні, прив’язаності та повазі, але вільні від емоційної залежності. Підлітки, що постають проти батьків та інших дорослих і розв’язують з ними конфлікти, мають навчитися краще розуміти себе та інших, вміти розбиратися в причинах конфліктів. Підготовка до трудової діяльності. Одна з головних задач юності – вибір професії й досягнення економічної незалежності. Перша частина цієї задачі полягає для дитини в тому, щоб з ясувати, чого вона хоче від життя. Друга частина – вибір професії, навчання і початок трудової діяльності. Підготовка до власного сімейного життя. Більшість хлопців і дівчат прагнуть створити у майбутньому щасливу родину. Напевне, вони не замислюються над цим серйозно, але своє майбутнє бачать саме таким. І результатом вирішення цієї задачі, як правило, є наслідування прикладу родинного життя своїх батьків. Дівчата беруть приклад з матерів, а хлопці – з батьків (рідше – інші референтні особи). У випадку сладних обставин в родині батьків питання потребує особливої уваги. Отже, підлітковий вік – дуже складний період життя дитини, як у фізіологічному та психологічному відношенні, так і в соціальному. Дорослим, батькам і педагогам, які знаходяться поруч з підлітком, дуже важливо бути обізнаними, щоб компетентно і своєчасно надати необхідні поради, дорогоцінні для побудови долі молодої людини. А.Б. Приходько, практичний психолог
| |
Переглядів: 437 | Додав: ShchNV |