- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Липень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Липень
- 2019 Серпень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Липень
- 2020 Серпень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Липень
- 2021 Серпень
- 2021 Вересень
- 2021 Жовтень
- 2021 Листопад
- 2021 Грудень
- 2022 Січень
- 2022 Лютий
- 2022 Червень
21:10 ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ № 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
ДІАГНОСТИКА СИНДРОМУ Доброго дня, шановні колеги! В процесі розгляду теми профілактики професійного вигорання педагога, детального ознайомлення з ознаками та наслідками виснаження емоційно-енергетичних і особистісних ресурсів людини розгляньте, будь ласка, текстову методику за моделлю синдрому вигорання американських дослідників К. Маслач і С. Джексона (варіант для педагогів). Методика допоможе Вам визначити рівень професійного вигорання, а також дасть Вам змогу проаналізувати для себе стан відповідних шкал. Інструкція: Вам пропонується 22 твердження про почуття й переживання, пов’язані з роботою. За ними можливо визначити значення 3-х шкал: «емоційне виснаження», «деперсоналізація», «редукція особистих досягнень». Будь ласка, прочитайте уважно кожне з них. Якщо у Вас ніколи не було такого почуття // стану, то виберіть позицію «ніколи» - 0 балів; якщо такий стан був присутнім, то знайдіть позицію, як часто Ви це відчували. Відповіді мають бути відвертими; вважається, що достовірні ті відповіді, котрі першими спали на думку (але фактор відвертості перед собою має особливе значення!). Оціночні бали для кожного твердження:
Методика К.Маслача
Обробка результатів: Підраховуються бали за трьома субшкалами:
Рівень професійного вигорання визначається за таблицею рівнів вигорання:
Інтерпретація даних: За моделлю синдрому вигорання авторів данної методики, синдром має 3 складових: Емоційне виснаження проявляється в переживанні людиною зниженого емоційного тонусу, підвищеного психічного виснаження, байдужістю, втратою зацікавленості і позитивних почуттів до оточуючих, незадоволенністю життям у цілому. Деперсоналізація виявляється в деформації взаємин з іншими людьми, в емоційному відстороненні та відсутності емпатії, формальному виконанні професійних обов язків, без особистісного включення і співпереживання; а в деяких випадках – у негативізмі та цинічних налаштуваннях стосовно інших людей. На поведінковому рівні деперсоналізація проявляється у зверхній поведінці, використанні професійного сленгу, невідповідного гумору, ярликів тощо; формуванні деструктивних взаємовідносин з оточуючими. Редукція особистих досягнень полягає в тенденції до негативного оцінювання себе, своєї професійної компетентності, можливостей та досягнень і, як наслідок, - зниження професійної мотивації, нарастання негативізму щодо службових обов язків, зниження відповідальності, уникнення роботи спочатку психологічно, а потім і фізично («прихована бездіяльність»). ! Іноді причини втрати професійної ефективності, порушення комунікативних якостей та розвиток нервово-психічної дезадаптації мають свої витоки в індивідуальних психологічних особливостях людини і особливих життєвих обставинах, тому може бути потрібною більш глибока робота зі спеціалістом, супервізія тощо. Від свідомої, цілеспрямованої роботи педагога у важливій справі самопізнання та самодопомоги будуть багато в чому залежати і можливості його учнів. Тому що особистісний потенціал педагога – то є інструментарій в його справі. На все добре і до нової зустрічі ! Практичний психолог А.Б.Приходько
| ||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 434 | Додав: ShchNV |