- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Липень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Липень
- 2019 Серпень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Липень
- 2020 Серпень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Липень
- 2021 Серпень
- 2021 Вересень
- 2021 Жовтень
- 2021 Листопад
- 2021 Грудень
- 2022 Січень
- 2022 Лютий
- 2022 Червень
12:51 ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ № 2 | |
ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРАННЯ ПЕДАГОГА. Сучасний педагог покликаний розв’язувати завдання, що вимагають докладання значних особистісних зусиль. У зв’язку зі значною емоційною напруженістю професійної діяльності, нестандартністю педагогічних ситуацій, відповідальністю та складністю професійної праці педагога збільшується ризик розвитку синдрому «емоційного вигорання». Також останнім часом у суспільстві бурхливо розвиваються освітні реформи, які мають містити не лише значний розвивальний і навчальний потенціал, а й сприяти збереженню здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Це можливо, якщо педагог професійно компетентний, творчо працюючий, фізично і психологічно здоровий, а також стійкий до розвитку негативних професійно зумовлених станів. Нині ж останнє завдання залишається важко здійснюваним і потребує своєчасної уваги самого педагога до актуального питання, певної обізнаності та досвіду. Важливо, що від здоров’я педагога багато в чому залежить і психологічне здоров’я його учнів. Вплив численних емоціогенних чинників (як об’єктивних, так і суб’єктивних) викликає у педагога почуття незадоволеності, погіршення самопочуття та настрою, накопичення втоми. Ці фізіологічні показники характеризують напруженість роботи, що призводить до професійних криз, стресів, виснаження і вигорання. Результатом цих процесів є зниження ефективності професійної діяльності педагога: йому стає все складніше справлятися зі своїми обов’язками, він втрачає наснагу і творчий настрій щодо предмета та продукту своєї праці, деформує свої професійні відносини, ролі та комунікації. (Нині термін «професійне вигорання» має діагностичний статус у Міжнародній класифікації хвороб і характеризується як проблеми, пов’язані з труднощами управління власним життям). Таким чином, професійне вигорання спричиняє деформацію особистості педагога. Тому педагогу дуже важливо підвищувати ступінь обізнаності щодо збереження і зміцнення свого професійного здоров’я. Мотивом до цього «завдання педагогу» можна вважати чудові в своїй простоті слова академіка М.М. Амосова: «Здобувати і зберігати своє здоров’я може тільки сама людина». Потрібно серед багатьох життєвих завдань пам’ятати про завдання першочергові. І відповідно діяти. РОЗГЛЯНЕМО СИМПТОМИ ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ Психофізичні симптоми:
Соціально-психологічні симптоми:
Поведінкові симптоми:
Шановні колеги! Після детального ознайомлення з ознаками та наслідками виснаження емоційно-енергетичних й особистісних ресурсів людини розгляньте, будь ласка, діагностику, яка допоможе Вам визначити рівень професійного вигорання. Згадаймо слова М.М.Амосова: «Здобувати і зберігати своє здоров’я може тільки сама людина»! До наступної зустрічі! Практичний психолог А.Б. Приходько | |
Переглядів: 414 | Додав: ShchNV |