П`ятниця, 13.12.2024, 08:42
ЦЕНТР КАР'ЄРИ               АБІТУРІЄНТАМ               УЧНЯМ І БАТЬКАМ               ВИПУСКНИКАМ               НОВИНИ САЙТУ
Меню сайту
Статистика
Пошук
Календар
«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Головна » 2020 » Квітень » 27 » ПРАКТИЧНА ГОДИНА ПСИХОЛОГА
20:37
ПРАКТИЧНА ГОДИНА ПСИХОЛОГА

ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ:
ЯК ЗРОБИТИ СВІЙ ВИБІР?

Доброго дня, юний друже! Прийшов час наблизитись до свого професійного вибору і тебе оточують емоції, сподівання та певні хвилювання з цього приводу… Світ професій такий різноманітний! Як же зорієнтуватися в ньому? Як знайти «свою справу», що  буде одночасно приносити тобі задоволення і забезпечувати гідне життя, відчувати себе потрібним, реалізованим, впевненим у завтрашньому дні? Треба своєчасно подбати про правильний вибір професії і здобути в ній майстерність! Стати майстром у своїй справі !  Для того, щоб  у людини було бажання здобувати і вдосконалювати свою професійну майстерність, потрібно, щоб праця була «спорідненою» природним здібностям людини та її можливостям.

Одним зі способів, що допомагають зробити правильний вибір у професійному самовизначенні, є психологічні тести. Користуючись ними, можна досить точно визначити оптимальну сферу діяльності, рейтинг власних інтересів, наявність якостей, необхідних для тієї чи іншої професії тощо. Сьогодні Вам буде запропонована методика, яка є одночасно легкою і ефективною. Будь ласка, спробуйте наблизитись до свого професійного вибору! Все обов'язково вдасться!


Я ВІДДАМ ПЕРЕВАГУ”

Шановні друзі! Методика ДДО є достатньо простою та швидкою у проведенні і дозволяє виявити професійну спрямованість, інтереси, нахили, переваги учнів на основі аналізу різних за характером видів діяльності.

Вам пропонується письмово відповісти на 20 питань, використовуючи бланк відповідей (він розташований нижче). Номери та буквені позначення у його клітинках відповідають номерам та варіантам відповідей ДДО. Відповідаючі на  запитання,  треба обрати з двох варіантів найбільш прийнятний для себе варіант. У відповідних клітинах бланку потрібно обвести обраний з двох альтернатив варіант відповіді (“а» або “б”) (або поставити знак «+» чи «-», що відповідає «так» чи «ні»).

Інструкція: Припустимо, що після закінчення 9-гочи 11-го класу школи Ви зможете виконувати будь-яку роботу. Але якщо б Вам довелося обирати лише з двох варіантів, якому б  Ви віддали перевагу? Обраний варіант на бланку відповідей відмітьте знаком “+”, а відкинутий – знаком “-

1а.   Доглядати за тваринами.

або

.  Обслуговувати машини,
прилади (слідкувати, регулювати).

2а. Допомагати хворим людям, лікувати їх.

або

.  Складати таблиці, схеми, графіки, програми для обчислювальних машин.

.  Стежити за якістю виготовлення книжкових ілюстрацій, плакатів, художніх листівок.

або

.  Слідкувати за станом, розвитком рослин.

.  Обробляти матеріали (дерево, тканину, метал, пластмасу і т. п.).

або

.  Доводити товари до споживача (рекомендувати, продавати, рекламувати).

.  Обговорювати науково-популярні книги, статті.

або

.  Обговорювати художні книги, п’єси, концерти.

.  Вирощувати молодняк (тварин якоїсь породи).

або

.  Тренувати ровесників (або молодших) у виконанні певних дій (трудових, учбових, спортивних).

7а.  Копіювати малюнки, зображення або настроювати музичні інструменти.

або

7б.  Керувати певним вантажним засобом (транспортним або підйомним, т.д.).

.  Повідомляти, пояснювати людям потрібні їм відомості (в довідковому бюро, на екскурсії,т.д.).

або

.  Художньо оформлювати виставки, вітрини або брати участь у підготовці п’єс, концертів.

9а.  Ремонтувати речі, вироби (одяг, техніку і т.п.), житло.

або

.  Шукати та виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках.

10а. Лікувати тварин.

або

10б. Виконувати обчислення, розрахунки.

11а. Виводити нові сорти рослин.

або

11б. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (дома, машини, одяг, продукти, т.д.).

12а. Розв’язувати суперечки, сварки між людьми, переконувати, роз’яснювати, заохочувати.

або

12б. Розбиратися в кресленнях, схемах, таблицях (перевіряти, уточнювати їх).

13а. Спостерігати, вивчати роботу гуртків художньої самодіяльності.

або

13б. Спостерігати, вивчати життя мікробів.

14а. Обслуговувати, налагоджувати медприлади, апарати.

або

14б. Надавати людям меддопомогу при пораненнях, опіках, ударах і т.п.

15а. .Художньо описувати, зображати події (побачені або уявні).

або

15б. Складати точні описи, звіти про спостереження, явища, події.

16а. Робити лабораторні аналізи в лікарні.

або

16б. Приймати, оглядати хворих, спілкуватися з ними, призначати лікування.

17а. Фарбувати або розмальовувати приміщення, поверхні виробів.

або

17б. Здійснювати монтаж споруд або складання машин, приладів.

18а. Організовувати культпоходи ровесників або молодших (екскурсії в театри, музеї, туристичні походи і т.п.).

або

18б. Грати на сцені, брати участь в концертах.

19а. Виготовляти по кресленнях деталі, вироби (машини, одяг і т. п.), будувати споруди.

або

19б. Займатися кресленням, копіюванням креслень, карт.

20а. Проводити боротьбу з хворобами рослин, зі шкідниками лісів, садів.

або

20б. Працювати на клавішних машинах (друкарських, комп'ютері, телетайпі і т.п.).


БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ

П

Т

Л

З

Х

10а

10б

11а

11б

12а

12б

13а

13б

14а

14б

15а

15б

16а

17б

16б

19б

17а

20а

19а

18а

20б

18б

=

=

=

=

=

Питання підібрані та згруповані таким чином:

  • у першому стовпчику вони стосуються професії типу «людина-природа» (умовно позначено у бланку буквою «П»),
  • у другому - «людина-техніка» («Т»),
  • у третьому - «людина-людина» («Л»),
  • у четвертому - «людина-знакова система» («З»),
  • у п’ятому -  «людина-художній образ» («Х»)

Обробка результатів: Після отримання відповідей на всі запитання в кожному з 5-ти вертикальних стовпчиків підраховується кількість поставлених «+». В нижніх клітинах таблиці виводяться суми, які є показниками вираження інтересів до певної сфери діяльності. Максимальна сума балів у кожному стовпчику становить 8. Найбільша сума балів в одному зі стовпчиків вказує на переважання інтересів, нахилів до певного типу професій, тієї чи іншої сфери діяльності.

Тепер Ви можете ознайомитись з об'єктом праці та прикладами професій, які Вам підійдуть якнайкраще!!

Тип професій

Об’єкт праці

Приклади професій

Людина-природа (П)

живі організми (рослини, тварини) та біологічні процеси.

садівники, зоотехніки, ветеринари, тваринники, бджолярі, агрономи, біологи, лісники, грунтознавці, геологи і т.д.

Людина-техніка (Т)

технічні системи, машини, апарати й установки, матеріали та енергія

слюсар, токар, водій, електрогазозварник, радіотехнік, швачка, електрик, інженер, монтажник і т.д.

Людина-людина (Л)

люди, групи, колективи

сфера обслуговування (продавець, офіціант, адміністратор, секретар), медицина (лікар, медсестра), педагогіка (вчитель, вихователь, няня, викладач вузу), юриспруденція (суддя, адвокат) і т.д.

Людина-знакова система (З)

умовні знаки, шифри, коди, таблиці

кресляр, секретар, оператор ПОМ, програміст, плановик, економіст, коректор т.д.

Людина-художній образ (Х)

художні образи, їх ролі, елементи та особливості

маляр, архітектор, фотограф, актор, ювелір, скульптор, гравер, художник, музикант, письменник, мистецтвознавець, модельєр, дизайнер, кухар-кондитер, т.д.

Психологічна служба Шосткинського вищого  професійного училища завжди допоможе Вам зорієнтуватися в питаннях професійної перспективи! Дякуємо Вам за свідомий підхід до важливого кроку самовизначення! Зверніть увагу на те, що в нашому навчальному закладі здійснюється підготовка за цілим рядом вищевказаних професій. Профпредмети викладають педагоги високої кваліфікації, які є майстрами своєї справи! Вчитайтесь в слова, які є лозунгом Шосткинського вищого  професійного училища: «ПОДБАЙ ПРО МАЙСТЕРНІСТЬ – І МАЙСТЕРНІСТЬ ПОДБАЄ ПРО ТЕБЕ!». Бажаємо правильного вибору, юний друже!

Практичний психолог  А.Б.Приходько

Переглядів: 434 | Додав: ShchNV