- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Липень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Липень
- 2019 Серпень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Липень
- 2020 Серпень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Липень
- 2021 Серпень
- 2021 Вересень
- 2021 Жовтень
- 2021 Листопад
- 2021 Грудень
- 2022 Січень
- 2022 Лютий
- 2022 Червень
22:05 7 ЗВИЧОК ВИСОКОЕФЕКТИВНИХ ПІДЛІТКІВ | ||||
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ ДЛЯ УЧНІВ (за книгою Стівена Р. Кові) Для того, щоб давати раду реальному життю, є «набір інструментів»: 7 звичок високоефективних підлітків. Іншими словами, 7 рис, спільних для всіх щасливих та успішних підлітків у світі. Звичка – це те, що ми робимо знову і знову. Але переважно ми навіть не усвідомлюємо, що маємо звичку: діємо «на автоматі». Залежно від того, які наші звички, вони нас руйнують або налаштовують. Так будується траєкторія: звички-характер-доля. Як же корисно зрозуміти це своєчасно! Спочатку про звички неефективних підлітків: як вони виглядають… НАТИСНИ ТУТ è è ЗВИЧКИ НЕЕФЕКТИВНИХ ПІДЛІТКІВ Приділи увагу кожній з них – чи не вгадаєш серед них свої? Як зрозуміло, перелічені звички – шлях до катастрофи. І все ж багато хто піддається їм. Наше завдання – трансформувати їх у протилежні. Звичка 1: Займай проактивну позицію Бери на себе відповідальність за своє життя. Для початку спробуй виконати вправу: продовжи речення «Тільки від мене залежить…», підібравши не менше 10 варіантів. Спробуй займатися переважно тими справами, в яких ти можеш щось змінити (твоє «коло впливу»). Обери проблему зі свого життя, яка тебе засмучує. З’ясуй, який вплив ти можеш на неї справити. Визнач, яким може бути твій перший крок, щоб розв’язати проблему, а потім зроби цей крок. Протягом 30 днів перевір, як діє принцип проактивності: працюй в своєму «колі впливу». Працюй над тим, що можеш контролювати. Працюй над собою. Бери на себе конкретні зобов’язання й виконуй їх. Розширяй свою «зону впливу». Спробуй – і побачиш, що з цього вийде! Звичка 2: Починай з думкою про мету Визнач своє призначення і свої цілі в житті, по всім головним сферам життя людини: cім’я, робота, здоров’я, друзі, місце/бажані обов’язки у соціумі… Намагайся уявити їх максимально сповненими, значними. Яким ти хотів би бути? Намагайся мислити чітко і впевнено, задій при цьому максимально свою силу і мудрість мислення. Запиши свої ролі так, як ти їх бачиш. Наміть собі проект, який ти реалізуєш найближчому майбутньому, і застосуй до нього принцип уявного творення. Запиши в щоденнику бажані результати й дії, що приведуть тебе до цих результатів. Звичка 3: Насамперед – найважливіше Час – дорогоцінний. Тому важливо вчитися визначати найважливіше, правильно розставляти й упорядковувати пріоритети. Існує ефективний метод планування часу: матриця тайм-менеджменту (матриця Ейзенхауера). Людина, яка прагне досягти успіху, повинна вміти планувати свої справи. Ідея матриці Ейзенхауера полягає у розміщенні пріорітетів за ступенем важливості і терміновості.
!!! Квадрат І: найчастіше важливі справи стають терміновими через неодноразове їх відкладання на потім. Тому, щоб уникнути появи важливих і термінових справ, намагайся своєчасно виконувати свої справи. Квадрат ІІ: саме ця група справ може мати найбільшу користь у майбутньому. Люди, які приділяють достатньо часу на виконання завдань з цього квадрата, найчастіше досягають успіху. Крім того, в цих справах ти можеш якнайкраще показати всі свої здібності: відсутність обмежень за часом дозволяє обирати найкращі шляхи розв’язання задач. Квадрат ІІІ: такі справи рідко наближають нас до поставленої цілі. Здебільшого вони відволікають нас від робочого процесу й не дають зосередитися на справді важливих речах. Саме через свою терміновість такі справи можуть здаватися важливими: саме тому важливо не помилятись. Квадрат ІV: найчастіше виконання таких справ не приносить жодної практичної користі. Але більшість таких справ легкі та приємні у виконанні. Через це від них складно відмовитись. У такому випадку потрібно розпочинати завдання із цієї групи в останню чергу та планувати на їх виконання обмежену кількість часу. Звичка 4: Думай про виграш в команді Мислення за принципом «виграш/виграш» - це не техніка, а ціла філософія взаємодії між людьми. Система координат для розуму і душі. (Є ще 5 непродуктивних варіантів) «Виграш-виграш» - це віра в те, що існує спільний виграш, кращий, шляхетніший спосіб досягти успіху. Це навичка міжособистісного лідерства. Вона вимагає застосовувати в спілкуванні з людьми всі унікальні людські здатності, а також задіює взаємне навчання, взаємний вплив і взаємну користь, дарує довірливі взаємовідносини. Щастя людині, яка має можливість взаємодії в колі людей цілісних, внутрішньо зрілих, надійних. Людей з ментальністю достатку. (Для порівняння: людина з ментальністю нестачі не може визнати за кимось іншим право на впливовість, силу й достаток, навіть за тим, хто їй допомагав – вона завжди знаходиться «в обіймах заздрощів», ніколи не буває щирою. Такі люди не здатні створювати, їх діяльність – руйнівна.) Ось такий вибір. Тому, якщо будеш мати потребу діяльності в команді, спробуй в своєму житті визначити модель мислення за зразком «виграш/виграш» і обери людину, яка навіть у важких ситуаціях справді буде надійною. Звичка 5: Спочатку зрозумій іншого сам, потім шукай розуміння Вчись слухати, проявляти емпатію. Якщо ти чуєш і розумієш іншого - ти даруєш йому психологічну підтримку, він відчуває до тебе лояльність. Коли ми по-справжньому розуміємо один одного, то відчиняємо двері до креативних рішень, ефективної взаємодії. Тоді наші відмінності більше не чинять перепон у спілкуванні та справах, навпаки – вони стають стартовим майданчиком для творчої співпраці. Звичка 6: Створюй синерію Об’єднуй зусилля з іншими, щоб діяти злагоджено і разом, це допоможе досягти більшого. Синергія здатна створювати безліч можливостей, перемог і перспектив. Звичка 7: Постійно самовідновлюйся В нашому найціннішому активі – активі наших ресурсів - існує 4 виміри: тілесний, духовний, розумовий і соціальний/емоційний. Важливо, щоби всі чотири виміри людина застосовувала регулярно, послідовно, мудро і збалансовано. Пам’ятай, що необхідно дбати про збереження і зміцнення особистих ресурсів, знаряддя нашої продуктивності. Спробуй опанувати конкретні кроки:
Дорогий друже! Звісно, все, про що йшла мова, потребує ще часу і простору, але при твоєму відповідальному ставленні до інструментів розвитку особистості надана інформація буде «працювати для тебе», допоможе тобі опанувати своє життя, приймати розумні рішення, подолати залежність від негативних звичок, визначити для себе найважливіше, знайти рівновагу у спілкуванні з рідними, друзями, у стосунках з коханою людиною, у праці, навчанні та всьому іншому. Пам’ятаєш про траєкторію «звички-характер-доля»? То ж бери свою долю в свої руки – і будь щасливим !! Практичний психолог А.Б. Приходько
| ||||
Переглядів: 248 | Додав: ShchNV |