Субота, 20.04.2024, 15:42
ЦЕНТР КАР'ЄРИ               АБІТУРІЄНТАМ               УЧНЯМ І БАТЬКАМ               ВИПУСКНИКАМ               НОВИНИ САЙТУ
Меню сайту
Статистика
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Головна » 2017 » Листопад » 23 » ВИКОРИСТАННЯ ДУАЛЬНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ В ПТНЗ
16:12
ВИКОРИСТАННЯ ДУАЛЬНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ В ПТНЗ

Головним завданням сучасного професійно-технічного навчання в умовах стрімких змін, що відбуваються у світі, є підготовка кваліфікованих робітників і молодших спеціалістів, здатних до самореалізації, швидкого реагування до потреб ринку праці, активна участь у соціально-економічних і культурних процесах країни та світу. Тому, в останній час, помітним стає цікавість до тих освітніх технологій, моделей та інновацій, які здатні забезпечити високу якість підготовки кваліфікованих робітників та реалізацію освітніх державних стандартів і програм.

Для якісної підготовки кваліфікованих робочих необхідно успішно реалізувати навчально-науково-виробничу концепцію, яка охоплює всі аспекти підготовки молоді до самостійної роботи в умовах виробництва. Однією з перспективних та водночас стратегічно важливою технологією організації навчального процесу є дуальна система навчання, суть якої полягає у паралельному навчанні учнів у навчальному закладі та на підприємстві. За основу цієї системи покладено принцип взаємного зв’язку теорії з практикою, що дозволяє учням не лише знайомитися з виробництвом, але й засвоювати прийоми та навички роботи на робочих місцях підприємств, установ, організацій.

21-22 листопада 2017 року на  базі  Конотопського вищого професійного училища  відбувся семінар- практикум на тему «Упровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників – реалії сучасного професійного навчання» (у рамках проведення експерименту регіонального рівня  упровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку  кваліфікованих робітників).

В роботі семінару  прийняли участь директор департаменту освіти і науки Сумської обласної адміністрації Гробова В.П., директор  навчально-методичного центру ПТО у Сумській області Самойленко Н.Ю. заступник директора  навчально-методичного центру ПТО у Сумській області Скиба В.М., методист НМЦ ПТО  Ященкова Є.І., заступники директорів з навчально-виробничої роботи  закладів професійної (професійно-технічної) освіти області, роботодавці. В роботі семінару приймала участь заступник директора з навчально – виробничої роботи ДПТНЗ «Шосткинське вище професійне училище» Мигун Наталія Іванівна.

Під час семінару  обговорювалися  питання: Імплементація Закону України «Про освіту» в професійну підготовку кваліфікованих робітників, підвищення якості  підготовки кваліфікованих робітників, підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників – першочергове завдання закладів професійно-технічної освіти в сучасних ринкових умовах, проводилося практичне заняття «Розробка  програм професійно-практичної підготовки з конкретної професії відповідно до ДС ПТО та інше.

З задоволенням  побували на підприємствах міста.

Пройшло виїздне засідання  на базі  Виробничого підрозділу експлуатаційного – ремонтного вагонного депо Конотоп. Відвідали робочі місця учнів із підготовки кваліфікованих робітників  ТОВ НВО «Червоний  металіст» (професія «Електрогазозварник» та «Слюсар з ремонту рухомого складу» Виробничий  підрозділ експлуатаційно – ремонтне вагонне депо Конотоп.

Як  результат  розширення  партнерських  зв'язків із підприємствами  щодо упровадження  елементів  дуальної форми  навчання в професійну підготовку кваліфікованих робітників.

Для підприємств – це можливість підготовки робочих кадрів, безпосередньо, під своє виробництво, виробничі технології та обладнання, максимальна відповідність корпоративним інтересам, економія часу та коштів на пошук, підбір робітників, їх перенавчання та адаптація до умов конкретного підприємства. До того ж, у підприємства з’являється можливість перспективного планування заміни робочих ресурсів та відбору кращих учнів, так, як за час навчання можна виявити їх сильні та слабкі сторони. Добре навчені робітники швидко пристосовуються до робочого ритму виробництва, витрачаючи мінімально часу для адаптації, що позитивно відображається на іміджі підприємства та навчального закладу.

Для держави – це можливість реалізувати зміст професійно-технічного навчання відповідно до діючого законодавства і державних стандартів професій та, водночас, зменшити витрати на укомплектування навчальних закладів сучасним технологічним обладнанням й утримання навчального закладу.

Навчальний заклад забезпечує учнів теоретичними знаннями, достатньою професійною орієнтацією та наступним працевлаштуванням. Учні за дуальною системою рано набувають міцні знання й стійкі професійні прийоми та навички роботи, самостійність і безболісну адаптацію до дорослого життя, у них з’являється впевненість у завтрашньому дні.

Перед ПТНЗ та підприємством ставиться одне спільне завдання – рівень професійної компетенції і підготовки кваліфікованих робітників не повинен поступатися рівню працівників даного підприємства, окрім того, професійна орієнтація повинна бути направлена на особливості даного виробництва.

Переглядів: 1313 | Додав: ShchNV