- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Липень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Липень
- 2019 Серпень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Липень
- 2020 Серпень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Липень
- 2021 Серпень
- 2021 Вересень
- 2021 Жовтень
- 2021 Листопад
- 2021 Грудень
- 2022 Січень
- 2022 Лютий
- 2022 Червень
16:12 ВИКОРИСТАННЯ ДУАЛЬНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ В ПТНЗ | |
Головним завданням сучасного професійно-технічного навчання в умовах стрімких змін, що відбуваються у світі, є підготовка кваліфікованих робітників і молодших спеціалістів, здатних до самореалізації, швидкого реагування до потреб ринку праці, активна участь у соціально-економічних і культурних процесах країни та світу. Тому, в останній час, помітним стає цікавість до тих освітніх технологій, моделей та інновацій, які здатні забезпечити високу якість підготовки кваліфікованих робітників та реалізацію освітніх державних стандартів і програм. Для якісної підготовки кваліфікованих робочих необхідно успішно реалізувати навчально-науково-виробничу концепцію, яка охоплює всі аспекти підготовки молоді до самостійної роботи в умовах виробництва. Однією з перспективних та водночас стратегічно важливою технологією організації навчального процесу є дуальна система навчання, суть якої полягає у паралельному навчанні учнів у навчальному закладі та на підприємстві. За основу цієї системи покладено принцип взаємного зв’язку теорії з практикою, що дозволяє учням не лише знайомитися з виробництвом, але й засвоювати прийоми та навички роботи на робочих місцях підприємств, установ, організацій. 21-22 листопада 2017 року на базі Конотопського вищого професійного училища відбувся семінар- практикум на тему «Упровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників – реалії сучасного професійного навчання» (у рамках проведення експерименту регіонального рівня упровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку кваліфікованих робітників). В роботі семінару прийняли участь директор департаменту освіти і науки Сумської обласної адміністрації Гробова В.П., директор навчально-методичного центру ПТО у Сумській області Самойленко Н.Ю. заступник директора навчально-методичного центру ПТО у Сумській області Скиба В.М., методист НМЦ ПТО Ященкова Є.І., заступники директорів з навчально-виробничої роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти області, роботодавці. В роботі семінару приймала участь заступник директора з навчально – виробничої роботи ДПТНЗ «Шосткинське вище професійне училище» Мигун Наталія Іванівна. Під час семінару обговорювалися питання: Імплементація Закону України «Про освіту» в професійну підготовку кваліфікованих робітників, підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників, підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників – першочергове завдання закладів професійно-технічної освіти в сучасних ринкових умовах, проводилося практичне заняття «Розробка програм професійно-практичної підготовки з конкретної професії відповідно до ДС ПТО та інше. З задоволенням побували на підприємствах міста. Пройшло виїздне засідання на базі Виробничого підрозділу експлуатаційного – ремонтного вагонного депо Конотоп. Відвідали робочі місця учнів із підготовки кваліфікованих робітників ТОВ НВО «Червоний металіст» (професія «Електрогазозварник» та «Слюсар з ремонту рухомого складу» Виробничий підрозділ експлуатаційно – ремонтне вагонне депо Конотоп. Як результат розширення партнерських зв'язків із підприємствами щодо упровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку кваліфікованих робітників. Для підприємств – це можливість підготовки робочих кадрів, безпосередньо, під своє виробництво, виробничі технології та обладнання, максимальна відповідність корпоративним інтересам, економія часу та коштів на пошук, підбір робітників, їх перенавчання та адаптація до умов конкретного підприємства. До того ж, у підприємства з’являється можливість перспективного планування заміни робочих ресурсів та відбору кращих учнів, так, як за час навчання можна виявити їх сильні та слабкі сторони. Добре навчені робітники швидко пристосовуються до робочого ритму виробництва, витрачаючи мінімально часу для адаптації, що позитивно відображається на іміджі підприємства та навчального закладу. Для держави – це можливість реалізувати зміст професійно-технічного навчання відповідно до діючого законодавства і державних стандартів професій та, водночас, зменшити витрати на укомплектування навчальних закладів сучасним технологічним обладнанням й утримання навчального закладу. Навчальний заклад забезпечує учнів теоретичними знаннями, достатньою професійною орієнтацією та наступним працевлаштуванням. Учні за дуальною системою рано набувають міцні знання й стійкі професійні прийоми та навички роботи, самостійність і безболісну адаптацію до дорослого життя, у них з’являється впевненість у завтрашньому дні. Перед ПТНЗ та підприємством ставиться одне спільне завдання – рівень професійної компетенції і підготовки кваліфікованих робітників не повинен поступатися рівню працівників даного підприємства, окрім того, професійна орієнтація повинна бути направлена на особливості даного виробництва.
| |
Переглядів: 1388 | Додав: ShchNV |