- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Липень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Липень
- 2019 Серпень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Липень
- 2020 Серпень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Липень
- 2021 Серпень
- 2021 Вересень
- 2021 Жовтень
- 2021 Листопад
- 2021 Грудень
- 2022 Січень
- 2022 Лютий
- 2022 Червень
09:58 ЩОДЕННІ КРОКИ ДО ЩАСЛИВИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН | |
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЛЕКТОРІЙ: Інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті молодого покоління під час самостановлення, здобуття освіти, соціалізації, самореалізації тощо. Водночас, безконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччя дітей. Тому дорослим важливо бути обізнаними в питаннях справ своїх дітей і намагайтеся бути якомога ближче у спілкуванні з ними. Актуальним в наш час питанням є тема небезпечних ігр у соцмережах. (Корисно переглянути інформацію на сайті за 02.03.21 «Увага! Важливо усвідомлювати загрозу, бути поруч з дитиною, бути її підтримкою») Суть небезпечних ігор у тому, що підліток вступає в групи у соцмережах і виконує по команді куратора декілька завдань. Вони різні і майже завжди пов'язані з каліцтвом або великою небезпекою; особливо страшним може бути фінальний наказ. У зв'язку з цим ознайомтеся, будь ласка, з наступною інформацією, яка допоможе Вам зрозуміти, чи є ризик, що ваша дитина захоче випробувати себе у небезпечній грі. ПРО ЩО ТРЕБА СПИТАТИ СЕБЕ 1. Чи може ваша дитина, дивлячись на Вас, повірити, що доросле життя несе щось окрім тягостей і часом складної відповідальності? Чи є в ньому радість, надійність, гармонія, справжні почуття..? Чи Ви говорите: “Ось станеш дорослим — дізнаєшся, як це важко!”? Для дітей ми фільтр, через який вони дивляться у майбутнє. З цієї причини підліток може “боятися дорослішати”. Часто підлітки ховаються від реального непростого життя в “помилково безпечну площину”, йдуть не за тими, за ким варто йти, вживають речовини, які змінюють свідомість тощо. Тому важливо піклуватися про свою ресурсність і дозволяти собі радіти, власне щоденним життям показувати, як Ви долаєте життєві складнощі, як зберігаєте оптимізм, чим цікавитесь, які маєте базові життєві цінності, що Вас підтримують і направляють у житті. 2. Чи може Ваша дитина розповісти Вам, що його непокоїть? Знаючи, що його просто вислухають, підтримають, не будуть давати зайві поради або кричати, що він розчарував та засмутив. Чи може він опертися на Вашу силу? Чи знає дитина, що Ви можете витримати всі його емоції? Чи можете Ви сказати йому: ”Я дорослий, я знаю як тобі допомогти, в мене є достатній особистісний досвід”? 3. Чи вміє дитина бути одна? Іноді вона «йде в сіті» тому, що просто не знає, куди направити увагу й сили, чим корисним = цікавим зайняти себе. Навчайте підлітка організовувати свій час. Підказуйте необхідне своєчасно, направляйте, координуйте, даруйте впевненість і надії. 4. Чи є в нього можливість відпочити, отримати нові цікаві враження? Пам'ятайте, що таку можливість дає спільне сімейне дозвілля, коли воно організоване змістовно. Традиції в сім'ї відіграють терапевтичну роль, згуртовують і «підживлюють» всіх її членів. Можливість «вийти з під пресу втоми» є необхідною не тільки для дорослих, а й для юних. І часто той, хто не може розслабитися в нормальних обставинах, вибирає ненормальні способи. Коли підліток каже: "Мені ні на що не вистачає часу!» - спитайте, що йому було б важливо встигнути за день. 5. Чи дозволяєте Ви собі і йому помилятись? Можливо, щось у житті йде не так, як хотілося б, відсутня на даний час ситуація успіху, бракує відчуття внутрішнього комфорту з цілого ряду причин, а йому ще сказали, що він на щось не здатний... І одного разу може виникнути думка: "Якщо я не перший, то мені взагалі нема місця у житті». А подібні ігри ці думки тільки підігріють. Тому важливо дозволити і собі в чомусь помилятись, відкрито обговорювати отриманий досвід з близькими людьми. 6. Чи не перевантажена дитина Вашими очікуваннями? Можливо, спробувати сказати йому: «У тебе є право бути собою, йди своїм шляхом, а я готова = готовий надати тобі пораду у потрібний час». 7. Чи може Ваша дитина сама приймати рішення і вибирати? У чому вона може відчути свою особистісну силу? 8. Чи усвідомлює підліток цінність турботи про власний організм? Адже наше тіло - наш перший дім, і, якщо нам у ньому погано, то у глобальному «домі» - світі - складно буде відчувати комфорт. Підлітки переносять свої невдачі в спілкуванні на своє «товсте-худе-прищаве-вухасте» тіло. Над ними не можна іронізувати, насміхатися. Тема тіла - часто тема сорому і небезпечності для них. Їм важливо пояснювати, що тіло зараз змінюється, і йому потрібна допомога, щоб змінюватись на краще. Чи бачить Ваша дитина, як Ви турбуєтесь про власне здоров'я: зарядка - тренування, здорове харчування, психогігієна, душ, т.д. 9. Чи дозволяє собі дитина просити і приймати допомогу? Іноді для підлітка це рівносильно сказати миру «я - нездатний». 10. Чи знаєте Ви про особливості підліткового віку, про те, що має сенс від нього чекати, а що нереально? 11. Чи може дитина сказати «ні», коли це потрібно? Чи може сказати «ні» Вам? Чи може сказати «це моє» ? Чи може вона бути вибірковою у їжі, одежі, друзях? Чи дозволяє вона собі задавати незручні питання? Бути критичною до інформації? Покращити аналітичне і критичне мислення допоможуть ігри в шахи та шахмати, класична музика, походи в квести тощо. Дуже може допомогти книга Кета Ватанабе «Вчимося вирішувати проблеми», серіал для підлітків «Адам псує все». 12. Що дитина думає про себе сам, що в собі цінує? Ми звертаємо увагу тільки на його помилки чи на гарні риси також? 13. Чи є у дитини в житті комфортні безпечні контакти? Чи є така доросла особа (не батьки), котра може стати наставником? 14. Чи є в Вашій сім'ї відчуття емоційних зв'язків? Чи є ритуали: бесіди перед сном, обійми на прощання... Все це дії, які ми згадуємо з радістю, відчуваючи в душі таке важливе: «МИ». СПИТАЙТЕ СЕБЕ, ПОДУМАЙТЕ, ЗМІНЮЙТЕ НА КРАЩЕ ВСЕ, Практичний психолог А.Б. Приходько
| |
Переглядів: 304 | Додав: ShchNV |