Вівторок, 09.03.2021, 10:22
ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ               ЦЕНТР КАР'ЄРИ               АБІТУРІЄНТАМ               УЧНЯМ І БАТЬКАМ               ВИПУСКНИКАМ               НОВИНИ САЙТУ
Меню сайту
Статистика
Пошук
Календар
«  Травень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Головна » 2020 » Травень » 1 » ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ ДЛЯ УЧНІВ
20:31
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ ДЛЯ УЧНІВ

ШЛЯХ, ЯКИЙ ОБИРАЄШ ТИ:
пізнавати, розуміти, «створювати» себе
і своє майбутнє!

Доброго дня, наш дорогий учень! Ти – молодий, завзятий і кмітливий. Ти сповнений сил і енергії. Ти маєш багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє, думаєш осягнути багато чого! Так, юність має молоді і сильні крила. А ми, твої наставники, хочемо своєчасно і вміло зорієнтувати тебе словами Н.Хілла: «Мрії збуваються, коли бажання стає дією».  А це означає, що твоя самоорганізація сьогодні і твоя майбутнє щаслива доля – взаємопов’язані!

Самоорганізація нереальна без самовиховання. Тому, будь ласка, знайди час і власну волю звернути свою увагу на це важливе питання. Самовиховання – свідома діяльність людини, спрямована на формування у себе позитивних рис і подолання негативних. Процес складний і тривалий. Звичайно, з кризами саморозвитку. Цей процес потребує немалої сили волі, тому її також треба буде «вимагати» від себе. Самовдосконалення з його прекрасними, надихаючими і корисними результатами – не дається без відповідних зусиль людини на шляху життєвого  становлення.

Процес самовиховання людини залежить від індивідуального розвитку і здійснюється на різних рівнях. Умовно можна виділити 3 рівня:

  • Перший – подолання особистісних та поведінкових недоліків: того, що заважає в організації власного життя, негативно впливає на досягнення життєвих результатів, ефективне спілкування з оточуючими людьми тощо.
  • Другий – поступове становлення особистості, оволодіння новими, більш конструктивними формами поведінки т.д. Пам’ятайте, що важливо розвивати у себе суспільно цінні, соціально продуктивні риси, які базуються на справжніх базових цінностях людини.
  • Третій – найвищий, якісний рівень – самовдосконалення набутих цінних рис.

Існують прийоми самовиховання:

Самозобов’язання (письмове або усне) – це початок здійснення того, що ми бажаємо. Важливо, щоб завдання не були надважкими, бо їх нездійсненність знижує інтерес (мотивацію) до роботи над собою.

Самоконтроль – розвиваючи в собі звичку до самоконтролю, треба на початку означити порівняно невеликі відрізки часу (день, тиждень), виділяючи в них головні події, пов’язані з роботою над собою. Стійкий самоконтроль – об’єктивний показник становлення особистісної самостійності.

Внутрішній самозвіт – прийом ґрунтується на вмінні подивитися на свою попередню діяльність з позиції теперішнього часу. Це стимулятор, який активізує роботу над собою. Головне завдання – своєчасно коригувати дії в бік більшої ефективності.

Самопереконання – необхідність у цьому прийомі виникає в моменти роздумів, сумнівів, боротьбі мотивів.

Самонавіювання – при виникненні складних ситуацій важливо зберігати позитивні налаштування. Суть цього прийому – підтримати й закріпити віру в себе як суб’єкта діяльності, здатного здолати перешкоди на шляху до бажаної мети.

Дорогий юний друг! Розглянутий арсенал прийомів самовиховання дозволить зробити твою роботу по саморозвитку цілеспрямованою і стійкою!

А оцінити свій рівень процесу самовиховання ти зможеш за допомогою таблиці:

Оцінка рівня самовиховання учня

Ознаки

самовиховання

Наскількі це характерно

Точно «так»

Швидше «так»

Важко сказати

Швидше «ні»

Точно «ні»

Усвідомлює значимість самовиховаання

 

 

 

 

 

Займається самопізнанням

 

 

 

 

 

Вміє визначати свої цілі та задачі

 

 

 

 

 

Володіє прийомами роботи над собою

 

 

 

 

 

Планує роботу над собою

 

 

 

 

 

Реалізує цілі і задачі самовиховання у конкретній діяльності

 

 

 

 

 

Веде самоконтроль, самоаналіз і самооцінку результатів

 

 

 

 

 

Інструкція. Відповіді оцінюються таким чином:

  • точно «так» - 5 балів;
  • швидше «так» - 4 бали;
  • «важко сказати» - 3 бали;
  • швидше «ні» - 2 бали;
  • точно «ні» - 1 бал.

Бали за усіма показниками додаються, отримана сума ділиться на 7 – загальне число ознак, що оцінюються. Одержуємо середній бал, який характеризує рівень самовиховання конкретного учня. Слід проаналізувати, які чинники впливають на недосягнення максимального показника - 5 балів (див. перелік у таблиці), що буде відповідати визначенню «слабких» ознак процесу самовиховання.

Робота з таблицею допоможе зробити роботу над собою структурованою, свідомою та ефективною.


ЯКІ МОЖЛИВОСТІ ДАЄ ЛЮДИНІ РОБОТА НАД СОБОЮ? 

Важливо знати!

  • Здатність об’єктивно оцінювати себе, свої можливості і здібності. Виходячи з цього, визначити цілі, тактику і стратегію свого життя.
  • Не допускати «грубих» помилок, розчарувань, тяжких емоційних станів; необгрунтованих оцінок, претензій і краху життєвих планів через зовнішні агресивні впливи.
  • Правильно визначити своє покликання, безпомилково обрати професію.
  • Замість претендувати на особливу увагу до себе з боку інших через показову діяльність (що так розповсюджено в соціумі зараз), відчувати самоефективність і самоздійснення завдяки високому особистісному і професійному рівню, наявності відповідної стійкої об єктивної самооцінки.
  • У разі складних життєвих обставин – шукати причини в собі, а не зовні. І, правильно аналізуючи ситуацію, виходити на новий рівень свого розвитку. Ставати більш досвідченим і витривалим.
  • Свідомо здобувати необхідні для життя компетенції та адаптаційний потенціал. Це капітал твого життя.

Дорогий друже! Ти рухаєшся вперед, наближаючи майбутнє, в якому ти будеш дорослим і самостійним. Ти мрієш про успіх, кохання і щастя, бо ти молодий. Усе життя для тебе – попереду. Пам’ятай, що сьогодні ти тримаєш у власних руках своє майбутнє. Ти  - відповідальний за нього. Від тебе сьогоднішнього і від твоїх дій залежить, яким будеш ти завтрашній і ти – майбутній.

Про те, який ти, дізнавайся зі справ. Здобуті тобою знання, вміння, навички, твій успіх в роботі – це показник твоїх достоїнств. Є невдачі? Це можна виправити! Обирай активну особисту позицію впливу на зовнішні обставини. Ти відчуєш одразу, скільки всього ти зможеш змінити на краще!

Порівнюючи себе з іншими, намагайся робити такі висновки для себе, котрі будуть вказувати тобі на побудову твоєї особистої і професійної перспективи. Будь вимогливим до себе!

Знай, що звернувшись за електронною адресою практичного психолога tab2707@ukr.net ти завжди можеш отримати потрібні тобі поради, допомогу, взаєморозуміння (конфіденційність твоїх питань гарантована).

Створюй власну особистість, а значить, будуй свою долю!
Пам’ятай: «Мрії збуваються, коли бажання стає дією!» 

Практичний психолог А.Б. Приходько

Переглядів: 176 | Додав: ShchNV