- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Липень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Липень
- 2019 Серпень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Липень
- 2020 Серпень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Липень
- 2021 Серпень
- 2021 Вересень
- 2021 Жовтень
- 2021 Листопад
- 2021 Грудень
- 2022 Січень
- 2022 Лютий
- 2022 Червень
21:54 ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ ДЛЯ БАТЬКІВ: ЧАСТИНА І | |||||||||||||||||||||||||||
Взаємовідносини підлітків і батьків: як розібратися, що треба змінити на краще «Юнак стає дорослим на три роки раніше, Л. Герши Головний зміст підліткового віку становить його перехід від дитинства до дорослості. Всі аспекти розвитку піддаються якісній перебудові, виникають і формуються нові психологічні утворення. Якщо провідним видом діяльності молодшого школяра була навчальна діяльність, то у підлітка основна роль належить системі взаємин, що встановлюється з оточуючими; міжособистісне спілкування з ровесниками і дорослими. Саме система взаємин з соціальним середовищем визначає спрямування психічного розвитку підлітка, тому важливо, щоб його взаємовідносини були конструктивними. Для того, щоб запобігти можливим негативним взаєминам в сім’ ї, що завжди призводить до емоційного травмування її членів, Вам, шановні батьки, буде коротко подано інформацію по 4 стилям батьківської поведінки: Авторитетний стиль сімейного виховання: (Батьківський авторитет: стиль виховання, до якого треба прагнути, виховуючи дітей.) Високий рівень контролю + Теплі стосунки Висока культура діяльності і відносин, довіра до дитини. У цьому випадку батьки визнають її право на автономію і переважно бачать своє завдання в координації самостійних дій дитини. Направляють і заохочують активність, ініціативу, соціальну відповідальність. При необхідності завжди готові допомогти. Поведінку дитини спрямовують послідовно, твердо і разом з тим гнучко, раціонально: батьки завжди пояснюють мотиви своїх вимог і заохочують їх обговорення підлітком. Владу використовують лише в міру необхідності. Батьки встановлюють правила і твердо проводять їх у життя, прислухаються до думок дитини, але не виходять тільки з її бажань. Діти ростуть добре адаптованими, впевненими в собі, відповідально навчаються, мають високу самооцінку, розвинений самоконтроль і соціальні навички. Авторитарний стиль сімейного виховання: Високий рівень контролю / Холодні стосунки
Діти стають боязкими, замкнутими, дратівливими, невибагливими. Хлопці можуть стати некерованими й агресивними; дівчата частіше залишаються пасивними й залежними. Такий стиль викликає в дітей відчуження від батьків. Ліберальний стиль сімейного виховання: Низький рівень контролю / Теплі стосунки
Діти схильні до неслухняності, імпульсивності, неорганізованості, мають проблеми з вольовими якостями. Іноді (залежно від індивідуальних особливостей) стають активними, рішучими та творчими людьми. Індиферентний стиль сімейного виховання: Низький рівень контролю / Холодні стосунки
Діти отримують порушення емоційної сфери, поведінки, нервове виснаження. В таких складних обставинах «встояти» може тільки дитина зі збереженою системою цінностей, ще без глибокої дезадаптації. Необхідна спеціальна допомога (соцслужби тощо) Після ознайомлення проаналізуйте, будь ласка, свій стиль сімейного виховання, щоб застосувати для своєї родини бажану модель авторитетного стилю. !!! …Шановні батьки! Для вивчення атмосфери сімейного виховання, загального фону переживань Вашої дитини, пов’язаного з її позицією в сім’ї, можна скористатися опитувальником, який Ви побачите нижче. Потрібен лише необхідний ступінь довіри і уваги. В ньому пропонується 21 твердження. Твердження, з якими дитина погоджується, треба обвести. У бланку опитувальника (таблиця нижче) позначаються ті номери тверджень, з якими дитина погодилась. Опитувальник «Аналіз сімейної тривоги» (Є.Г. Ейдеміллер, В.Юстицкис)
Бланк опитувальника АСТ
Інструкція: Бали підраховують спочатку в кожному горизонтальному рядку таблиці:
Стан сімейної тривожності діагностується, якщо сума набраних балів за узагальненою шкалою (вина+тривожність+напруженість) дорівнює або перевищує контрольний показник С=14. Слід додати, що має значення і потребує уваги також аналіз всіх тверджень дитини, котрі є для нього проблемними, навіть якщо кількісні показники не перевищені. Якщо по субшкалам або в загальній сумі виявлено наявність обтяжливих емоційних станів у дитини, то така ситуація потребує Вашої уваги, щоб досягти дружніх взаємин, гармонії в почуттях, розуміння та комфортності у відносинах між усіма членами Вашої сім’ї. Головна вимога до сімейного виховання – наявність любові. Але тут дуже важливо розуміти, що необхідно не тільки любити дитину й керуватися любов’ю у своїх повсякденних турботах догляду за нею, необхідно, щоб дитина відчувала, була впевнена в тому, що її люблять. Якщо саме такою буде атмосфера в родині, тоді в ній багато чого можна буде змінити на краще. Злагоди вам і Любові!! Практичний психолог А.Б. Приходько
| |||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 414 | Додав: ShchNV |